Planet Coaster 2 (PC) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | ![]() Modulaire Souvenirwinkel-kassaBouwkost: 200,00 Stroomverbruik: 5 Na het succes van de Modulaire Souvenirwinkel in Planet Zoo, maakt de Souvenirwinkel zijn Blije Intrede in Planet Coaster 2. En néé, het is geen flauwe doorslag van de Planet Zoo-winkels geworden. De manier van spelen is veranderd, en als je het zelf moet uitzoeken, kan er enige verwarring ontstaan (ik spreek uit ervaring). Sta me dus toe hier uit te leggen hoe je een Souvenirwinkel bouwt in Planet Coaster 2. Om te beginnen: de Winkel bestaat niet meer uit een Basismodule-met-eventuele-uitbreidingstegels. In plaats daarvan is het de bedoeling, dat je een stuk Weg voorziet, waarop je je Winkel gaat bouwen (zoals je doet bij Restaurants). Zet een Modulaire Souvenirwinkel-kassa neer op die weg. Nu kan je je Winkelwaar toevoegen. Dit doe je best door je Kassa te selecteren en op de knop Schappen toevoegen te klikken. Plaats zoveel schappen en rekken als je wil. Klaar? Rechtsklik dan, op die manier ga je terug naar de Kassa. Dan hoef je alleen maar je Winkel te openen, en eventueel er nog een Gebouw bij te bouwen. Klaar is jouw Modulaire Souvenirwinkel! ... oh, je wil zelf bepalen welke merchandise je verkoopt? Dat kan geregeld worden, maar daarvoor is er wat extra uitleg nodig. Ieder schap/rek heeft een Displaycapaciteit: een cijfer dat aangeeft hoeveel verschillende soorten merchandise dat rek tegelijk kan tonen. Een Ansichtkaartenrek kan bijvoorbeeld slechts één soort kaarten tonen; een Paraplubak daarentegen kan drie verschillende soorten tonen. Welnu, als je op een schap linksklikt en vervolgens op de middelste tab (Schap) klikt, zie je meteen welke merchandise dat rek bevat. Als een merchandise-type een oranje uitroepteken toont, betekent dat dat het schap niet alle mogelijke merchandise bevat. Klik dan op het tandwieltje om te zien welke merchandise nog ontbreekt. Nu kan je instellen wat je wel (en niet) wil verkopen. Een voorbeeld: stel, je hebt een Ballonnendisplay neergezet, en de computer heeft daar groene ballonnen aan vastgemaakt. Maar jij wil geen groene ballonnen verkopen, jij wil er gele verkopen. Dan kan je via het tandwieltje eerst "groene ballon" afvinken en dan "gele ballon" aanvinken. Zo kan je voor ieder schap instellen wat er op dat schap verkocht wordt. Dit klinkt misschien wat ingewikkeld, maar probeer het eens uit in de Zandbak. Je zal gauw doorhebben hoe het werkt. Rekken en schappen:
|