Planet Coaster 2 (PC) | |||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | |||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | ![]() Sit Down - 6 Seater (Giovanni)"Bij deze Achtbaan draait alles om veel verticale G-krachten en verkante helices." - Spelbeschrijving Bekend als: Hyper Coaster (Giovanola) Anubis (Planet Coaster 1) Niveau: voor de Net als de Coaster van Dart Kinetics is dit een "Hyper Achtbaan": een Achtbaan van 61 meter of hoger. En ook hier houdt zo'n grote hoogte evengrote uitdagingen in. Als je je Achtbaan inderdaad hoger dan 61 meter bouwt, is het belangrijk dat je de Snelheid van de Trein goed "opvangt" als hij weer beneden is. Negentig kilometer per uur gaan in een Achtbaan is leuk zolang 'ie recht gaat, maar als je aan zo'n vaart door een bocht gaat, krijg je gegarandeerd af te rekenen met extreme G-krachten, Angst en/of Misselijkheid. Gevolg: niemand die je (duurbetaalde) Achtbaan wil proberen... Gelukkig bestaan er handigheden om heelhuids door zo'n Snelheid heen te raken. Je kan bijvoorbeeld je Valhoogte niet meteen van het hoogste punt naar de begane grond maken. Bochten kan je banken en wijd uitrekken; hellingen kan je "opsplitsen" (in plaats van met één Baandeel van nul naar zestig graden te gaan, kan je met een eerste Baandeel van nul naar dertig gaan, en met een tweede dan van dertig naar zestig). Oefenen, dus! Liefst zonder dat je Budget eronder lijdt. Veteranen van Planet Coaster 1 kunnen meteen voor een goede Achtbaan gaan; voor nieuwkomers is een Zandbak-spel met ongelimiteerde fondsen aangewezen. Het goede nieuws is, dat Parkgasten veel willen betalen voor een Rit in Giovanni's 6 Seater. Mijn testpark had een Bodemprijs die enkele centiemen onder de 22 pegels lag. En uiteraard hoef je niet per se over de zestig hoogtemeters te gaan... In Planet Coaster 1 kon je de Kettingoptakeling gedraaid laten verlopen. Ze hebben die bug nooit weggewerkt, maar in Planet Coaster 2 kan die Ketting alleen maar recht. Tenminste één verbetering... ;-)
|