Two Point Museum-menu
Items:Spelconcepten:Speeltips: | |
Criminaliteit
Niet iedere Museumbezoeker gedraagt zich zoals het hoort. Dat Bezoekers op je Exhibits kruipen of dat Toeristen foto's nemen die de staat van een Exhibit verlagen, tot daar aan toe. Maar sommigen willen jouw Exhibits stelen, en dat is waar het écht lastig wordt. Dat er Veiligheidspersoneel in je Museum rondloopt, schijnt dieven niet op andere gedachten te brengen. Zelfs de beste Veiligheidsagenten kunnen niet overal tegelijk zijn, wat Dieven in de gelegenheid stelt, een Exhibit, hoe groot of zwaar het ook is, te stelen.
Hoe verloopt een Two Point Museum-diefstal?
- Een dief komt jouw Museum binnen, vermomd als één van de achttien Bezoekerstypes.
- Als de Dief bij het Exhibit dat hij/zij wil stelen, terechtkomt, begint hij/zij aan de Diefstal. Door dit te doen, wordt de Dief onthuld als Dief (m.a.w. hij/zij verliest zijn/haar vermomming). De eigenlijke Diefstal neemt wat tijd in beslag.
- De Dief probeert vervolgens uit jouw Museum te ontsnappen. Als dat effectief lukt, ben je je Exhibit kwijt.
Wordt de Dief opgemerkt door Veiligheidspersoneel, dan probeert de Veiligheidsagent hem/haar te vangen. Als dat lukt, begeleidt de Agent de Dief helemaal van het Speelveld af. Gestolen Exhibits krijg je in zo'n geval weer terug.
Diefstal is een ware plaag in Two Point Museum. Je zal maar tijd en Geld spenderen om een compleet Dinosaurus-skelet op te bouwen, en dan vervolgens de hele janboel kwijtraken door Diefstal! Gelukkig kan je Diefstal (grotendeels) voorkomen of tegenhouden:
- Neem Veiligheidspersoneel in dienst. Meteen als je een nieuw Museum opstart, en wel twee Agenten ineens, zodat de ene kan invallen als de ander pauze neemt.
Let er ook op, dat iedere Dief van het speelveld moet geëscorteerd worden door een Veiligheidsagent, en dat kan wel eens een verre wandeling zijn! Vandaar dat je genoeg Veiligheidspersoneel in dienst moet nemen, want zolang een Agent een Dief aan het wegvoeren is, kan hij/zij niet gebruikt worden voor andere taken.
- Bouw een Camera Room als je Museum wat groter wordt. Opnieuw: zelfs de beste Veiligheidsagent kan niet overal tegelijk zijn. Maar een Camera wel! Dus bouwen maar, die Camera Room. Ook al is hij duur en heb je speciaal getraind Personeel nodig. Zorg er ook hier voor dat je minstens twee Agenten met een Camera-promotie hebt, zodat de één kan werken terwijl de ander rust.
- Hang/plaats Camera's. Een Camera Room heeft geen nut zonder Camera's! Hang Camera's aan Muren of Binnenmuren. Heb je grote zalen vol Exhibits of Exhibits die buiten je Museumgebouw staan? Dan is er een handige Staande Camera beschikbaar.
- Bouw een Veiligheidsingang. Een Veiligheidsingang vergroot de kans dat een Dief metéén ontmaskerd wordt als hij/zij het Museum binnenwandelt! Je speelt hem vrij met Kudosh en het is geen goedkope Investering qua Kudosh-kost, maar wel de moeite waard.
Een "plaag" (heist) van Criminaliteit verschijnt soms als Speluitdaging. Het is dan, dat je Veiligheidsbeheer wérkelijk op de proef gesteld wordt. Wees erop voorbereid!
Opmerking: Dieven proberen:
- ... Exhibits te stelen
- ... vandalisme te doen op Objecten
- ... Geld te stelen uit donatieboxen.
Ze proberen niet...
- ... aan Gauwdieverij te doen (bestelen van andere Bezoekers)
- ... of dingen uit de Souvenirwinkel te stelen.
Terug naar de Two Point Museum-portaalsite
| |