Two Point Hospital (PC) | |||||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | |||||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: |
![]() Old NewpointVrijspelen door: 1 ster behalen in Wanderoff Old Newpoint is een ouderwets landbouwdorpje. In dit Ziekenhuis kan je geen Voedsel- of Drankautomaten neerzetten; het is de bedoeling dat je Rainwater (regenwater), Carrots (wortels), Lemons (citroenen) en Tomatoes (tomaten) in je Hospitaal plaatst. Klinkt gemakkelijk, zeg je? Wel, niet meteen. Om iedere Patiënt te voeden, zal je véél voedselvoorzieningen moeten plaatsen. Immers, als één Patiënt Wortels, Citroenen of Tomaten eet, duurt het een aantal dagen eer de volgende lading beschikbaar is. Om het nog erger te maken, zijn de Percelen *klein*, zodat je algauw ruimte te kort zal komen, én de Percelen liggen daarbij ook nog eens ver uit elkaar. Aangezien het Geluk van de Patiënten tijdens hun "reis" achteruit blijft gaan, en hun Gezondheid zelfs aan dubbele snelheid omdat het klimaat te heet is, is Efficiëntie hier dan ook het sleutelwoord. Hoe maak je Old Newpoint efficiënt? Om te beginnen, zou ik de bestaande inrichting niet veranderen vóór je de doelen van Gardening 101 gehaald hebt. Als je de doelen éénmaal gehaald hebt, wordt het tijd voor een grondige herinrichting van je Ziekenhuis. Zo heb ik het opgelost:
Uiteindelijk zal je nog een tweede Perceel moeten vrijmaken voor Diagnosekamers. Idealiter ligt dit Perceel niet ver van je andere Diagnoseperceel. In Old Newpoint doen twee nieuwe Kamers hun intrede: de Herb Garden (beschikbaar vanaf de start) en de Farmacology-Kamer (zodra je de eerste set doelen behaalt). Gelukkig moet je voor geen van beiden Onderzoek doen om ze vrij te spelen, maar hun upgrades vereisen wel degelijk Onderzoek. Je eerste Patiënten komen vooral voor de Herb Garden, daarna voor de Injection Room, Farmacology, Psychiatry, Ward en Pans Lab. Tijdens mijn laatste play-through duurde het even eer ik goede Verplegers kon vinden. Daardoor ging mijn Reputatie flink achteruit, zodat ik uiteindelijk het Marketingkantoor moest inschakelen. Uiteindelijk kwam alles op z'n pootjes terecht. Nogmaals: hier moet je je Ziekenhuis goed inrichten. Als je Patiënten té dikwijls té ver moeten lopen voor hun Diagnose en Behandeling, zullen ze doodvallen of naar een ander Ziekenhuis vertrekken eer ze behandeld kunnen worden. Hou je Diagnosekamers zoveel mogelijk in Percelen die naast elkaar liggen, en die niet te ver van het Onthaal gelegen zijn.
|