Two Point Hospital (PC) | ||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | ||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: |
![]() Camouflage FallsVrijspelen door: 1 ster behalen in Goldpan Camouflage Falls gaat verder op de weg die Topless Mountain was ingeslagen: alle Patiënten komen tegelijk naar je Ziekenhuis, in "Golven". Bij elke Golf horen opdrachten (één opdracht tot en met Golf 10, twee opdrachten tot en met Golf 20 en drie opdrachten tot en met Golf 30!); als je ze kan uitvoeren, ga je na verwerking van alle Patiënten over naar de volgende Golf. Faal je, dan moet je de huidige Golf overdoen, net zolang tot je de doelen wél haalt. Terwijl je in Topless Mountain een bepaald percentage Patiënten moest genezen, is dit hier niet noodzakelijkerwijze het geval. Topless Mountain was niet het gemakkelijkste Ziekenhuis... wel, ik kan je in alle eer vertellen dat Camouflage Falls niet zo moeilijk is als Topless Mountain... ... maar nóg moeilijker. Het aantal te behandelen Patiënten varieert per Golf - het is niet zo, dat iedere volgende Golf automatisch x Patiënten extra in het spel brengt. Sommige Golven hebben zelfs heel weinig Patiënten! Dat maakt Camouflage Falls onvoorspelbaar, en gevaarlijk voor je Geldvoorraad. Bankroet gaan is hier een reële dreiging. Probeer daarom, steeds een grote reserve aan te houden. Je zal immers met grote Geldschommelingen te maken krijgen... net als bij Topless Mountain. Wees voorbereid: wacht met Behandelmachine-upgrades tot je een paar honderdduizend pegels hebt (upgrade eerst je Diagnosemachines), let op met Promoties en Opleidingen, en werk je Patiënten zo snel mogelijk af (stuur ze desnoods manueel door naar Behandeling). Als je allerlaatste Patiënt(en) de boel vertragen, aarzel dan niet om ze weg te sturen! In Camouflage Falls is Tijd werkelijk Geld. Wees niet bang om "achter te lopen" met je Behandelkamers. Patiënten met specifieke Aandoeningen verschijnen in Two Point Hospital *altijd* sneller dan je Budget aan kan. Het is geen ramp als je de bouw van een speciale Behandelingskamer wat uitstelt, zeker niet als het genezen van Patiënten niet in de doelenlijst voorkomt. Je Hoofdgebouw is behoorlijk groot. Bij mijn laatste play-through kon ik er niet alleen de Opleidingskamer en Onderzoekslabo in kwijt, maar ook (kleine) Toiletten, een (kleine) Personeelskamer, het Marketingkantoor en zelfs de Toad Hall! En jawel, je moet hier soms aan Marketing doen (ook al heeft het weinig tot geen effect) als opdracht. Als je nog op zoek bent naar specifiek Personeel (Onderzoekers, Psychiaters, ...), kan je hier de Recruitment-campagnes doen. Andere mogelijke opdrachten zijn: bewater x aantal planten, genees x (of x procent) van de Patiënten, ontstop x toiletten, ... Perceel 6 doet het prima als Diagnoseblok. Patiënten komen eerst voor de Ward, Pharmacy, De-Lux Clinic en Clown Clinic. Als er Patiënten voor de Surgery verschijnen, is het lonend om twee Surgeries te bouwen, alweer: om tijd te besparen. Laat me nog even wijzen op de "Meteor Shower"-ramp: het lijkt alsof de meteoren alles in brand zullen steken, maar in werkelijkheid hebben je Conciërges géén Brandblussers nodig, tenzij een meteoor pal óp een Machine valt, en de betreffende Machine in brand vliegt. Camouflage Falls zal een hele poos van je speeltijd in beslag nemen. Enkele belangrijke Golven zijn:
|