Two Point Campus (PC)




Two Point Campus-menu

Items:Spelconcepten:Speeltips:
Spiffinmoore laat je starten met twee Cursussen... en een knoert van een Lening.

Spiffinmoore

"De Tovenaarsacademie is vervloekt met verouderde infrastructuur, een machtige vijand en, uiteraard, een échte vloek." - Spelbeschrijving

Vrijgespeeld door: 1 ster behalen in Noblestead
Startcijfers:Er zijn maar weinig moeilijke Universiteiten in Two Point Campus maar Spiffinmoore, een parodie op Harry Potter, is toch één van de meer verraderlijke locaties. Je begint deze Campus met... nul, niks, nihil, rien de knots qua Geld. Je moet dus een Lening van 100 000 ballen aangaan. De Kamers die je nodig hebt, zijn groot, en je Gebouwen zijn klein. (opnieuw) Bankroet gaan, is hier een reële mogelijheid - in mijn eerste playthrough heb ik deze Universiteit twee keer moeten herbeginnen vanwege de rode cijfers. Dat je deze Unief start met twee Cursussen zorgt voor extra druk, maar laat je anderzijds ook toe, voor beide Cursussen "tuition fees" en huur te incasseren. Je zal dus veel Geld verdienen en dat is ook broodnodig, vanwege je Lening.

Er zijn enkele handigheden die je in Spiffinmoore door de eerste jaren heen kunnen helpen. Zo verkoop je best meteen de Bibliotheek en het Lecture Theatre, ondanks hun hoge Niveau - ze nemen gewoon veel te veel plaats in. Bouw dan je eigen Bieb en Lecture Theatre, liefst op kleinere schaal. De vier Slaapkamers zijn klein en hebben, voor hun grootte, een hoger Niveau. Houden, dus, al zal je algauw je eigen Slaapzaal moeten bijbouwen. Je kan ook gerust de Assistent houden (Library Management Niveau 4!), net als de Docent Wizardry (ook Niveau 4). Bouw de Leskamers die je nodig hebt, met inbegrip van twee Kamers voor privéles. Stel ze elk in op één Cursus en laat je eerste Docenten bij wijze van uitzondering zowel "gewone" Les als Bijles geven, tenminste, tot je genoeg verdient om hiervoor aparte Lesgevers aan te nemen.

In de eerste jaren van je Universiteitsgeschiedenis zal je onvermijdelijk enkele falende Studenten moeten incasseren. Bijt als een pitbull door de eerste drie jaren heen, en weersta aan de verleiding om té veel Kamers te bouwen. Onderzoek, Personeelsopleiding, Evenementen, upgrades: wacht tot jaar vier, en kijk dan of je er het Geld voor hebt!
"En de Life Munchers, dan?" hoor ik je al vragen. Da's een ander paar mouwen. Met hun vermogen alle Studenten rondom hen een pompoenhoofd te geven, kunnen ze drop-outs creëren. En dat wil je dus niet, want iedere Student die je kwijtraakt, betekent minder Inkomen. Wees dus voorbereid: neem genoeg Conciërges-met-Veiligheidspromoties aan, en als je het "dropout alarm" krijgt, reageer dan meteen: stuur de betrokken Student meteen naar de Pastorale Dienst of het EHBO-kantoor. Staan beide iconen actief, dan wil dat zeggen dat de Student beide diensten nodig heeft. Klik dan op *beide* icoontjes. Zo kan je voorkomen dat je halve Universiteit leeg loopt. En bouw vooral meerdere Medische Kamers, als je Financiën het toelaten.

Een moeilijkheid van de Spiffinmoore-Campus die ik daarnet al even aangehaald heb, is dat de Leskamers groot zijn, en je Gebouwen klein. Je Hoofdperceel kan je gebruiken zoals het spel aangeeft, maar met je tweede Perceel (ten Zuiden van je Hoofdperceel) zal je wat creatiever moeten omspringen. Koop het mét Gebouwen erop, en bouw dan na het derde jaar een (groot) Gebouw op de lege rechterkant van dat Perceel. Uiteindelijk zal zelfs dit Gebouw niet genoeg zijn, maar tegen dat het zover is, is je Geldreserve (hopelijk) genoeg aangegroeid om andere Percelen bij te kopen.

Voor je derde ster heb je hoog Personeelsgeluk nodig. Dit is niet zo voor de hand liggend. Je hebt hen ongetwijfeld al dikwijls Opleiding gegeven zonder daarbij hun Salaris te verhogen. De oplossing: Opslag! Probeer dit doel als laatste te volbrengen en verhoog het Loon van je Personeel tot ze er blij van worden. En in de vakantie zal hun humeur beter zijn dan tijdens het schooljaar...
In deze Campus zijn je Studenten meer dan ooit je Vrienden. De Goths van de Dark Art-Cursus helpen je door hun medestudenten blijer te maken, en als de Leerling-Tovenaars gelukkig zijn, zullen ze je Conciërges een handje toesteken door vuilnis weg te toveren.

Sterdoelen

Aantal sterrenDoelenBeloningen
1
  • Campus Niveau: 15
  • Goede Temperatuur: 85 %
  • Gemiddelde score: B+
  • Betaal je Lening af
2
  • Pastorale issues genezen: 20
  • Aantrekkelijkheid: 75 %
  • Studenten op de Universiteit: 80
  • Wizardry-Studenten op Niveau 10: 10
  • Alchemical Friendship-Evenement
  • Geld: 20 000
  • 150 Kudosh
3
  • Campus Niveau: 22
  • Maandelijkse Winst: 50 000
  • Gemiddeld Personeelsgeluk: 65 %
  • Studenten die afstuderen met A+-score: 20
  • Spiffinmoore Statue
  • Geld: 30 000
  • 200 Kudosh
  • 1 ster:
    • Campus Niveau: 15
    • Goede Temperatuur: 85 %
    • Gemiddelde score: B+
    • Betaal je Lening af

  • Beloningen:

  • 2 sterren:
    • Pastorale issues genezen: 20
    • Aantrekkelijkheid: 75 %
    • Studenten op de Universiteit: 80
    • Wizardry-Studenten op Niveau 10: 10

  • Beloningen:
    • Alchemical Friendship-Evenement
    • Geld: 20 000
    • 150 Kudosh

  • 3 sterren:
    • Campus Niveau: 22
    • Maandelijkse Winst: 50 000
    • Gemiddeld Personeelsgeluk: 65 %
    • Studenten die afstuderen met A+-score: 20

  • Beloningen:
    • Spiffinmoore Statue
    • Geld: 30 000
    • 200 Kudosh


Mijn driesterren-Unief:
  • Kapitaal: 2 310 460
  • Cursussen:
    • Wizardry (Niveau 4)
    • Dark Art (Niveau 4)
  • Tijd: vakantie jaar 13
  • Campusniveau: 26
  • Personeel: 17 Leerkrachten, 10 Assistenten, 8 Conciërges

Noblestead
Terug naar de Locatielijst
Fluffborough