Two Point Campus (PC) | ||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | ||||||||||||||||||
Items:Spelconcepten:Speeltips: | Blundergrad"Bescherm de geheimen van Two Point County door mollen weg te sturen en de Spionnen van morgen op te leiden." - Spelbeschrijving Vrijgespeeld door: 1 ster behalen in Upper Etching en Pebberley Ruins Startcijfers:
Laat me beginnen bij het begin: de mollen. Andere landen sturen hun spionnen naar jouw Unief om de boel te saboteren. Deze "mollen" werken je tegen door je Studenten af te leiden, waardoor ze minder snel leren, en hun score zakt. Aan jou de taak om de mol te vinden en van school te sturen! ... allleen: dit kan problematisch worden. Als je een Student wegstuurt, is dat *definitief*. Oók als dan blijkt dat die Student niét de mol is! Dit betekent dus: verlies van Inkomsten van die Student. En ja, voor je het vraagt: de mol is moeilijk te vinden, en sluitend bewijs krijg je pas als je de Student onherroepelijk weggestuurd hebt. Hoe herken je mollen?
Zorg ook, dat het spel ingesteld staat op normale snelheid. Een hoge speelsnelheid werkt verwarrend. Nu kun je een groepje Studenten-met-spiralen in het oog houden. Aan de hand van hoe de verwarring (de spiralen) verschijnt en verdwijnt, kan je ongeveer weten waar de mol zit. De Spion-Studenten zijn helaas nogal buggy, nog méér dan anderen. Zo raken ze soms "vast" in een Kamer, en blijven gewoon staan tot hun Geluk zó laag zakt, dat ze de Universiteit verlaten. Ook zal het vaak gebeuren dat je iemand van school wil sturen (omdat je hem/haar als Mol beschouwt), om tot de vaststelling te komen, dat de "actieknoppen" van de Student verdwenen zijn als je erop klikt. De Oplossing: gebruik de pijltjes links en rechts van de naam van de Student om naar de vorige of volgende Student te gaan, en gebruik opnieuw diezelfde pijltjes om meteen weer naar de oorspronkelijke Student te springen. De actieknoppen zullen nu wél verschijnen. Is die patch al klaar, Mensen van Two Point Studios? Dit gezegd zijnde, begin je deze Unief met een Conciërge die de promotie Maintenance Niveau drie heeft. Behoud deze werker! Ook de automaten en de Savoury Kitchen kan je bijhouden, vooropgesteld dat je wat Vuilnisbakken en Radiators toevoegt. Voor jaar 2 heb je een grote en brede Kamer nodig: de Panic Room! Hiervoor koop je best Perceel 2 aan, mét Gebouw (als je nog geen Lening had, wordt die nu ongetwijfeld noodzakelijk). Dit Gebouw kan eveneens de Sweet Kitchen huisvesten, net als de extra Leslokalen die je nodig zal hebben. Eind jaar 2 zou je de situatie financieel gezien onder controle moeten hebben; in jaar 3 zou je stilaan (veel) Winst moeten gaan maken. Het lijkt alsof Spy School de belangrijkste Cursus is, maar zoals je onderaan deze pagina kan zien, zal je vooral de Cursus Gastronomy moeten upgraden! De Celebrity Cook-off vereist immers Cursusniveau vijf. Het upgraden van je Cursussen moet je, zoals altijd, uitstellen tot je financieel safe zit. Voor je sterren moet je klassen halen met scores van B en B+, en dit is perfect doenbaar op Cursusniveau één! Dan is er nog het probleem van Ruimtegebrek. Tegen dat je genoeg uitgespaard hebt voor Kamers als het Onderzoekslab en de Opleidingskamer, wordt het stilaan tijd om Percelen aan de overkant van de voetgangersbrug te gaan kopen. Aangezien zowel je Personeel als je Studenten regelmatig "De Grote Oversteek" zullen moeten maken, spelen de Speed Walking Club en de Koffiekraam hier handig, net als de Pulpitation-automaat. De Studenten zullen regelmatig ook vragen, een Turnzaal voor hen te bouwen. Vereist voor hun studies is deze echter niet, en je kan ook drie sterren halen zónder Gym.
Mijn driesterren-Unief:
|